31.2 C
Bucharest
duminică, 14 iulie , 2024

Trei televiziuni românești, interzise în Rusia pe motiv că „difuzează informaţii ce nu sunt credibile despre operaţiunea specială” a lui Putin

Must read

La doar o lună după ce Uniunea Europeană a decis să interzică accesul la trei mass-media rusești, Moscova a reacționat prin interzicerea a 81 de publicații europene. Pe această listă figurează și câteva televiziuni din România.

Contra-măsuri sunt introduse asupra accesului de pe teritoriul rus la mijloacele de difuzare a mass-media din ţările membre ale UE„, a anunțat într-un comunicat Ministerul rus de Externe, care a făcut publică lista cu cele 81 de mass-media și a dat vina pe Bruxelles pentru noile restricții. 

De asemenea, restricțiile, potrivit comunicatului, sunt aplicate împotriva acelor mass-media din Uniunea Europeană „care difuzează sistematic informaţii ce nu sunt credibile asupra desfăşurării operaţiunii militare speciale”.  

Pe lista mass-media interzise se află și agenţia France Presse, cea spaniolă EFE, Le Monde şi Liberation, publicaţiile germane Die Zeit şi Der Spiegel, postul Radio France, posturile de televiziune italian RAI, cele franceze LC1 şi Arte, cel austriac ORF sau cel olandez Nos, etc.

Potrivit site-ului MAE rus, vizate de aceste restricții sunt și Pro TV International (stirileprotv.ro, protv.ro), Digi24 (digi24.ro) şi B1TV (b1tv.ro). 

Anunțul Ministerului rus al Afacerilor Externe survine în ziua în care a intrat în vigoare hotărârea Consiliului UE din 17 martie privind impunerea de restricții de difuzare pentru trei instituții media rusești – RIA Novosti, Izvestia și Rossískaya Gazeta. În plus, și alte canale media rusești au fost interzise în UE, inclusiv Russia Today, după ce blocul comunitar a învinuit Rusia că utilizează asemenea canale pentru „a difuza propagandă și a desfășura campanii de dezinformare„.

More articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.