14.1 C
Bucharest
miercuri, 29 mai , 2024

Studiu | Marea migrație a românilor e pe final. Cei care mai vor să „evdeze” sunt cei cu studii superioare, iar țările alese le numeri pe degete

Must read

Un nou studiu elaborat de Boston Consulting Group (BCG), The Network și The Stepstone Group relevă faptul că procentul românilor care caută activ un loc de muncă în străinătate este acum de doar 8%, în contextul în care, la nivel global, acesta este dezideratul pentru aproape un sfert din populația lumii- 23%, iar 63% își declară disponibilitatea de a face acest lucru. Raportul se bazează pe răspunsurile a peste 150.000 de respondenți din 188 de țări.

Conform sondajului, care a fost reluat în 2023 după 2018 și 2020, destinațiile cele mai populare la nivel global pentru cei care caută un loc de muncă sunt Australia, Statele Unite, Canada, Regatul Unit și Germania, în timp ce orașele cele mai populare sunt Amsterdam, Dubai, Abu Dhabi și New York, alături de Londra. România a ocupat locul 89 ca destinație, în creștere față de locul 92 în 2018 și în scădere față de locul 78 în 2020.

În timp ce 22% dintre români căutau activ un loc de muncă în străinătate în 2018, numărul lor a scăzut la 13% acum trei ani și la doar 8% anul trecut, ceea ce este mult mai mic decât media globală de 23% în 2023. În același timp, în concordanță cu tendințele internaționale, numărul românilor care ar accepta un loc de muncă în străinătate în regim de lucru la distanță a crescut semnificativ, ajungând la 74% în 2023 față de 61% în 2020. Acest procentaj este mai mare decât media globală de 66%, care a crescut de la 57% acum trei ani.

Motivele plecării

Sondajul a constatat că motivele financiare și economice au fost menționate ca fiind principalele argumente pentru români de a lua în considerare lucrul în străinătate, respectiv 85% dintre români (64% la nivel global) au indicat acesta ca fiind motivul principal. Un alt factor în favoarea mutării a fost o mai bună calitate a vieții, motiv pentru care 77% dintre români (55% la nivel global) ar pleca în străinătate pentru a lucra. O proporție mult mai mare (59%) dintre români, comparativ cu media internațională (35%), au menționat sistemele mai bune de asistență socială și de sănătate ca motive pentru a se muta și lucra în străinătate.

În România, 25% dintre cei care lucrează în design, artă, profesii creative și arhitectură ar dori să lucreze în străinătate, urmați de muncitorii manuali (18%) și profesioniștii în managementul afacerilor (17%).

Țările alese de români

Românii ar prefera să lucreze în Germania, Regatul Unit și Spania ca principale trei destinații pentru a lucra în străinătate, dar topul lor al celor mai dorite țări include și Italia, Statele Unite, Franța, Olanda, Austria, Danemarca și Elveția.

În concordanță cu tendința globală, aproximativ 30% dintre români ar lucra în străinătate pe termen lung, adică pentru o perioadă nedeterminată.

Cercetătorii au fost, de asemenea, interesați să afle de ce cei care au optat să rămână în țările lor natale au decis să facă acest lucru.

Atât respondenții români (53%), cât și cei globali (54%), au menționat ca motiv principal faptul că nu ar putea să-și ia cu ei membrii familiei sau partenerii. Atât respondenții globali, cât și românii (33% ambele grupuri) au făcut referire la legăturile puternice cu țara natală ca motiv pentru a nu pleca. În plus, 31% dintre români (16% la nivel global) au spus că dificultatea cumpărării de proprietăți imobiliare în străinătate a fost un motiv pentru a rămâne.

BCG, The Network (împreună cu organizațiile afiliate) și The Stepstone Group au realizat acest sondaj anonim online în perioada octombrie-decembrie 2023. Au participat, în total, 150.735 de persoane din 188 de țări.

Sondajul a evidențiat atitudinea muncitorilor în diferite domenii, inclusiv disponibilitatea lor de a se muta în străinătate pentru muncă, țările în care ar dori cel mai mult să lucreze, motivele pentru care au ales aceste țări și așteptările lor față de angajatorii lor viitori într-o nouă țară. Datele colectate în sondaj (inclusiv o gamă largă de informații despre profilul demografic și profesional al participanților) au permis analizarea atitudinilor muncitorilor pe baza mai multor parametri.

More articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.