Postul tv controlat de Marcel Păcurar se confruntă cu un fenomen la care nu se aștepta. Jocul de putere finanțat cu bani suspecți pentru promovarea deșănțată a candidatului Călin Georgescu a atras audiență însă a gonit 90% din companiile românești și străine care plăteau publicitate.
Cifrele arată că în luna noiembrie, pe Realitatea PLUS au fost difuzate 20.300 de spoturi. Ceea ce înseamnă un număr de 5.400 de spoturi în 8 zile medii din noiembrie. Comparativ, în primele 8 zile ale lui decembrie pe Realitatea au fost difuzate 233 de spoturi.
Numărul spoturilor rămase reprezintă sub 5% din volumul spoturilor din noiembrie.
Campaniile din noiembrie au reprezentat investițiile a 138 de companii. Ele au ales să-și facă reclamă la Realitatea, printre alte canale TV, pentru că marea majoritate a campaniilor se derulează pe mai multe stații.
În primele 8 zile din decembrie, din 138 de companii de pe Realitatea PLUS au mai rămas 21. Asta înseamnă că 85% dintre firmele din noiembrie nu au mai fost pe Realitatea la începutul lui decembrie, dacă le luam în calcul și pe cele care au mai avut peste 1-2 spoturi, pe totalul celor 8 zile.
Așadar, atât cantitatea de spoturi, cât și numărul de companii sunt concordante: aproximativ 90% nu mai sunt pe Realitatea PLUS, față de acum o lună.
Lista firmelor care nu mai sunt pe Realitatea, dar continuă pe alte posturi (deci nu cele care și-au încheiat campaniile peste tot), conține multe mărci românești, dar și străine. E vorba atât de firme mari, cât și de companii antreprenoriale mici sau medii, din numeroase industrii, de la lactate la farmaceutice și de la retail la tehnologie, finanțe, dulciuri și aparatură casnică.