26.1 C
Bucharest
sâmbătă, 7 septembrie , 2024

Piloții Tarom, nemulțumiți de salariile de 4.500 de euro și de condițiile de muncă, fiind obligați să zboare și 7 zile din 7

Must read

Cu un deficit de piloți, raportat la flota de aeronave, Tarom nu a mișcat un deget pentru a-i păstra, în condițiile în care aceștia au oferte mult mai avantajoase de la concurență. Abia acum, după ce piloții au boicotat zeci de curse, luni 8 iulie, reprezentanții Tarom au înțeles importanța unui pilot pentru bunul „zbor” al companiei.

✑ Luni, 29 de piloți s-au declarat „inapți de zbor”. În spatele sintagmei se ascund însă o serie de nemulțumiri.

Președintele Sindicatului Unit TAROM, Narcis Pașcu, a declarat pentru Europa FM că „Este o lipsă teribilă de piloți. Este o lipsă teribilă de mecanici. Nu este o formă mascată de grevă”.

În realitate, piloții semnalează o serie de probleme care nu mai suportă, din punctul lor de vedere, amânarea soluționărilor.

Una dintre ele constă în aceea că nu există piloți de rezervă, fapt pentru care cei existenți sunt forțați să încalce Codul Muncii care obligă la doar cinci zile consecutive de zbor și două libere. Or, ei zboară șase și chiar șapte zile consecutive nefiind acoperiți de nimic, din pontajul lor apar cinci zile doar și zilele suplimentare nu sunt plătite conform legii.

O altă nemulțumire este nivelul salariilor piloților și secunzilor, similar cu cele din 2007. Astfel, un pilot Tarom poate ajunge la 4.500 de euro/lună, în contextul în care o companie privată oferă circa 10.000 de euro.

Reamintim că Tarom a anulat luni 20 de zboruri care urmau să aterizeze sau să decoleze luni de pe Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), potrivit listei de sosiri și plecări a companiei Aeroporturi București. Compania a transmis un comunicat de presă în care spune că este vorba de „o situație fără precedent”.

Conducerea TAROM inovcă „indisponibilitatea temporară a membrilor echipajului de zbor“ fără a menționa și care sunt motivele.

„În conformitate cu reglementările internaționale de aviație și politicile interne stricte privind siguranța zborurilor, fiecare dintre cursele respective a fost anulată deoarece un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat “inapt de zbor”.

Deciziile individuale ale piloților au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea și confortul pasagerilor și a echipajului”, a transmis compania.

More articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.