joi, 24 aprilie, 2025
AcasăEconomieMusk e disperat, se alege praful de "perla coroanei" sale, Tesla. Ultima...

Musk e disperat, se alege praful de „perla coroanei” sale, Tesla. Ultima lovitură: rechemarea în service a aproape tuturor mașinilor Cybertruck din SUA

Tesla se afundă tot mai mult în criză, în timp ce acțiunile sale sunt afectate, scăzând de la o evaluare de 1,7 trilioane de dolari la sub 800 de miliarde de dolari. Cea mai recentă lovitură? O rechemare în service a 46.000 de Cybertrucks din cauza unor panouri exterioare defecte care se pot desprinde în timpul condusului. Între timp, implicarea directorului general Elon Musk în administrația lui Donald Trump alimentează o reacție globală, cu 500 de proteste planificate împotriva Tesla la sfârșitul acestei luni. Dan Ives, care a cumpărat Tesla timp îndelungat, trage un semnal de alarmă, numind acest moment o criză de tip tornadă a mărcii și avertizând că distracțiile politice ale lui Musk devin un obstacol masiv pentru acțiunile companiei.


Măsura anunțată joi de Tesla vizează puțin peste 46.000 de vehicule construite din noiembrie 2023 până în 27 februarie a acestui an, a precizat compania într-un dosar depus la National Highway Traffic Safety Administration, și este a opta rechemare pentru SUV din ianuarie 2024.

În vreme ce Tesla nu detaliază livrările de Cybertruck-uri, vehiculele rechemate reprezintă marea majoritate a mașinilor Cybertruck aflate în circulație, pe baza estimărilor analiștilor, scrie Reuters.

Rechemarea reprezintă o nouă problemă pentru Tesla, ale cărei acțiuni au pierdut aproximativ jumătate din valoare în acest an, pe măsură ce producătorul de vehicule electrice se confruntă cu o competiție în creștere, o gamă îmbătrânită și cu reacții negative față CEO-ul Elon Musk, pentru comportamentul său și pentru rolul în administrația Trump.

Cererea pentru Cybertruck scăzuse deja

Tesla a precizat că recheamă mașinile în service din cauza riscului ca un panou exterior din oțel inoxidabil să se desprindă de vehicul, provocând un potențial pericol rutier și crescând șansele de accident.

Panoul desprins poate crea un zgomot în interiorul mașinii, dar este posibil ca acesta să se desprindă pur și simplu complet de mașină. Tesla a declarat că are 151 de reclamații care ar putea fi legate de problemă, dar că nu există coliziuni sau persoane rănite.

Cererea pentru pick-up-ul electric neconvențional scăzuse deja spre sfârșitul anului trecut, în urma mai multor întârzieri. Vânzările mașinii reprezintă oricum o fracțiune din livrările totale ale Tesla, care în 2024 au ajuns la 1,79 milioane.

„Reputația se construiește în timp îndelungat și poate fi pătată foarte repede”

Vestea nu e deloc bună.

„Rechemările întregii producții pentru un element fizic precum panourile de caroserie concentrează atenția asupra problemelor de calitate pe care Tesla le-a evitat de mulți ani”, a declarat Sam Fiorani, vicepreședinte la firma de cercetare AutoForecast Solutions.

„Reputația se construiește în timp îndelungat și poate fi pătată foarte repede”, a spus acesta, potrivit Reuters.

Analiștii au subliniat, de asemenea, o schimbare a opiniei față de producătorul de vehicule electrice din partea clienților existenți și a potențialilor noi cumpărători – ilustrată de criticile vehemente la adresa lui Musk, de protestele la magazinele Tesla și de incendierea mașinilor.

Multiple rechemări în service

În 2024, Tesla a fost în fruntea listei de rechemări în service în SUA, vehiculele sale totalizând 5,1 milioane de rechemări, potrivit BizzyCar.

Cu toate acestea, cele mai multe probleme pentru mașinile mărcii au fost rezolvate, de obicei, cu actualizări software.

Pentru rechemarea de joi, service-ul companiei va înlocui ansamblul panoului cu unul nou care îndeplinește cerințele de testare a durabilității, a declarat Tesla.

Tesla a folosit un adeziv structural pentru a îmbina ansamblul, care s-a dovedit a fi susceptibil la probleme de mediu. Noua versiune va utiliza un adeziv diferit, care va fi întărit cu un știft sudat la panoul inoxidabil, cu o piuliță care fixează panoul de oțel la structura vehiculului.

Tesla a declarat că se așteaptă să înceapă să utilizeze garnitura actualizată în producție vineri, în timp ce vehiculele produse înainte de această dată, dar aflate încă în posesia Tesla, vor fi modernizate înainte de livrare.

Articole recente