În condițiile în care TikTok este ca și interzisă în Statele Unite, utilizatorii aplicației promovează alte platforme sociale mai puțin cunoscute direct în topul magazinelor Apple și Google, iar cea care pare că a beneficiat cel mai mult de pe urma acestui lucru este RedNote (sau Xiaohongshu), tot o aplicație chineză de social media, care se traduce „Carnețelul roșu”, scrie Engadget.
Aplicația de tip TikTok pentru videoclipuri scurte este în prezent pe primul loc în App Store-ul Apple și pe locul 34 în Play Store-ul Google. RedNote a câștigat popularitate, deoarece mulți creatori TikTok au început să posteze despre experiențele lor încercând aplicația chineză. Între timp, pe RedNote, o serie de creatori au distribuit videoclipuri despre primirea „refugiaților TikTok” în cadrul serviciului.
Aplicația este configurată foarte asemănător cu TikTok, cu posibilitatea de a derula pe verticală prin fluxuri de videoclipuri scurte în funcție de interesele dumneavoastră. O mare parte din interfața aplicației este în chineză, astfel încât navigarea poate fi puțin confuză, deși există câteva videoclipuri utile pe TikTok care explică cum să schimbați limba aplicației în engleză.
Deși RedNote pare să fi apărut de nicăieri, aplicația a fost populară în China de ani de zile. CNBC relatează că aplicația veche de peste un deceniu este văzută ca o provocare pentru Douyin a ByteDance și pentru gigantul de comerț electronic Alibaba, cu aproximativ 300 de milioane de utilizatori.
RedNote nu este singura aplicație care a fost stimulată de utilizatorii TikTok nerăbdători. O altă aplicație ByteDance, Lemon8, este, de asemenea, în trend în magazinele Apple și Google, unde se află pe locul al doilea și, respectiv, pe primul loc.
Dar, în timp ce TikTok însuși a stimulat uneori aplicația, Lemon8 se va confrunta probabil cu aceeași soartă ca TikTok în cazul în care Curtea Supremă se va alătura administrației Biden, ceea ce pare probabil.
O altă aplicație video numită Flip, care se descrie ca fiind „locul unde socialul întâlnește cumpărăturile”, este, de asemenea, în trend în ambele magazine de aplicații. Aplicația, dezvoltată de Humans, Inc. cu sediul în Los Angeles, oferă videoclipuri scurte și un magazin în aplicație. În prezent, se află pe locul 14 în magazinul Google și pe locul patru în cel al Apple. Compania a fost evaluată la peste 1 miliard de dolari anul trecut, potrivit Crunchbase.
O altă aplicație care se pare că a profitat de interdicția iminentă a TikTok se numește „ReelShort”. În timp ce numele aplicației sună ca un joc pe rolele Instagram și YouTube Shorts – ambele fiind clone TikTok bine stabilite – aplicația pare să fie mai puțin o clonă TikTok și mai mult o platformă de streaming. Aplicația prezintă clipuri de mici dimensiuni din „filme” mai lungi, cu titluri bizare precum „Moștenitoarea și-a pus soțul pe lista neagră” și „Îndrăgostită de Alpha”. ReelShort se află pe locul șapte în App Store, pe locul doi în Google Play.
Deși este puțin probabil ca vreuna dintre aceste aplicații să rămână populară pentru mult timp, faptul că atât de multe aplicații relativ necunoscute au ajuns atât de repede în topul magazinelor de aplicații este încă un semn al cât de influenți pot fi utilizatorii și creatorii TikTok. De asemenea, acest lucru evidențiază faptul că interzicerea TikTok singură nu va reduce influența companiilor chineze de tehnologie în SUA.