Un nou traseu montan, cu peisaje de vis, va fi modernizat, în sudul Apusenilor. Va lega DN1 cu Transalpina

0
76
Un tronson în lungime de aproape 14 km din drumul judeţean DJ 107K, între Ivăniş – Ghioncani (comuna Întregalde) şi Bârleşti (comuna Mogoş) va fi reabilitat şi asfaltat de către Consiliul Judeţean Alba.  Drumul face legătura între DN1, din zona cuprinsă între Alba Iulia şi Teiuş, respectiv DJ 107I, denumit şi Transalpina de Apuseni. Drumul are în total aproximativ 38 de km, dintre care restul de 24 sunt modernizaţi.  

✒ Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Alba a anunţat recent luarea deciziei etapei de încadrare a proiectului „Consolidare corp drum judeţean DJ107K: Galda de Jos (DJ107H)- Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modoleşti – Întregalde – Ivăniş – Ghiocani – DJ107I (Bârleşti), tronson IV: km 23+700 – km 37+500”.  

Potrivit documentaţiei, tronsonul IV al drumului judeţean DJ 107 K începe de la km 23+700, traversează comuna Întregalde (satele Ivăniş şi Ghioncani) şi se termină la intersecţia cu DJ 107I, în satul Bârleşti, comuna Mogoş, fiind situat la poalele munţilor Trascău.  

Foto: Google Map

În prezent, traseul studiat are structura rutieră reprezentată de o pietruire în stare mediocră şi rea. Suprafaţa de rulare prezintă degradări specifice pietruirilor (gropi, denivelări, făgaşe, piatră alergătoare), multe dintre ele datorate unei scurgeri improprii ale apelor de suprafaţă.  

Podurile se prezintă în stare tehnică nesatisfăcătoare şi nu îndeplinesc cerinţele din punct de al clasei de încărcare şi al elementelor de siguranţă şi gabarit, ceea ce impune contruirea a 4 poduri noi peste râul Galda în locul celor existente şi reabilitarea podului de pe râul Geoagiu.  

Structura rutieră propusă pentru reabilitarea drumului este structură rutieră suplă, cu îmbrăcăminte asfaltică realizată în două straturi, utilizând la maxim zestrea existentă. Pietruirea existentă va fi păstrată ca strat de fundaţie, se va reprofila şi compacta, iar peste aceasta vor fi aşternute straturile superioare de ranforsare.  

În zonele în care lăţimea carosabilului proiectat o depăşeste pe cea a drumului existent s-au realizat casete de lărgire în cadrul cărora s-a dispus structură nouă, astfel încât structura drumului să fie corespunzătoare pe întregul gabarit.

În zonele în care fundaţia drumului nu este corespunzătoare, dar şi acolo unde din cauza cotelor impuse nu se poate ridica linia roşie, va fi dispusă structură rutieră nouă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.